De wereld van jezelf kwijt zijn. De wereld van één grote waas. De wereld van grotere gevolgen dan je dacht. Dat is de wereld van 1 op de 2 Nederlanders die te maken krijgt met kanker. Die wereld van kanker is voor iedereen anders. Een patiëntenorganisatie is er voor jou. Weet wat er speelt bij jou. En komt op voor je belangen. Hoe? Dat laten we zien met deze campagne.

Dat de wereld van kanker voor iedereen anders is, weten wij als geen ander. De Stomavereniging maakt zich sterk voor alle mensen die leven met een stoma of pouch, vaak als gevolg van darmkanker, blaaskanker, darmontsteking of onbehandelbare incontinentie. Dat doen wij door het organiseren van lotgenotencontact, het bieden van informatie en via belangenbehartiging.

Vind de patiëntenorganisatie die jou kan helpen
Cherine, Berit, Jomaro, Karel, Nzinga en Mick nemen je mee in hun wereld van kanker. Je leest hun verhalen op kanker.nl. Via een kankerpatiëntenorganisatie vonden zij steun. Zo vertelt Karel dat hij blij is dat er een ‘club’ is die zijn belangen behartigt. Hij is meteen lid geworden. Nzinga keek heel erg op tegen de chemo omdat ze niet wist wat ze kon verwachten. Door met lotgenoten af te spreken kreeg ze een realistisch beeld. En dat gaf rust.

Vanaf 23 oktober zie je Karel en Nzinga online voorbijkomen en hoor je ze terug op de radio.

Campagne ‘De wereld van kanker’
Op 11 september van dit jaar lanceerde Stichting kanker.nl het eerste deel van deze gelaagde campagne. ‘De wereld van kanker’ laat echte mensen zien met echte verhalen over de impact van kanker op hun leven. Op kanker.nl vonden zij houvast in een wereld waar ze niet voor hadden gekozen, maar wel hun weg moesten vinden. Doordat de hoofdpersonen in de video’s als enige in beeld verstillen, zuigen ze je in die wereld. Ondertussen draait de wereld om hen heen vrolijk door.

Over NFK
De Stomavereniging is aangesloten bij de Nederlandse Federatie van Kankerpatiëntenorganisaties (NFK), de koepel van 21 kankerpatiëntenorganisaties. Samen komen wij op voor de belangen van álle mensen die kanker hebben (gehad), hun naasten en mensen met een erfelijke aanleg voor kanker.

Deze campagne is tot stand gekomen dankzij de Nederlandse Federatie van Kankerpatiëntenorganisaties (NFK), in samenwerking met KWF Kankerbestrijding, Stichting Kanker.nl, Café Society, Boris Creative, Hammerfest, Storm en Mediaplus Nederland.

Tags:
  • Deel dit bericht via