Wij vroegen onze leden van StomaJONG was het mooiste, leukste of beste is wat zij dankzij hun stoma weer kunnen doen. Hier enkele reacties:

Willem (33 jaar)

Eten zonder buikpijn, slapen zonder wakker te worden van de pijn, op gewicht komen, weer sporten, mijn studie afmaken. Heel veel eigenlijk.

Engelien (35 jaar)

Door mijn stoma kan ik weer leven, in de breedste zin van het woord. Ik kan weer op vakantie, op bezoek bij vrienden en familie. Maar ook een doodnormale dag doorkomen zonder alleen maar met pijn te leven. Durven dromen over een toekomst. En het allermooiste: ik heb twee prachtige dochters op de wereld mogen zetten.

August (35 jaar)

Mijn huis verder afbouwen, betonnen vloeren gieten, tegelzetten, verven. Ik kan alles weer!

Nick (31 jaar)

Feitelijk kon ik voor mijn stoma niets, omdat ik weigerde verder dan vijf minuten van een wc te zijn. Nadat ik mijn stoma kreeg kon ik weer op vakantie zonder te stressen: wintersport, city trips en lange wandelingen.

Joyce (37 jaar)

Niet meer hoeven nadenken over waar de wc is onderweg en bang zijn voor vieze onderbroeken. Dus eindelijk weer leven.

Meer weten over StomaJONG?

Bel of mail naar de Stomavereniging via 030-634 39 10 of info@stomavereniging.nl. Of meld je direct gratis aan voor de besloten Facebookgroep StomaJONG door een persoonlijk chatbericht te sturen naar de Facebookpagina van de Stomavereniging.