Stomadag

Op zaterdag 28 november 2020 is er weer een online Stomadag. Dit evenement is voor iedereen meteen stoma of pouch en andere geïnteresseerden. In 2 uur krijg je meer tips over kleding, informatie over urinestoma en neoblaas én een stoot energie!

Meld je nu aan voor de online Stomadag

12.45 uur Welkom
Door Sanne Blom, Voorzitter van de Stomavereniging

Webinar 1: 13.00-13.30 uur Wat trek ik aan vandaag?
Door Nelleke Mulder, Nelleke Mulder Imago Groep

Met een stoma kan het flink zoeken zijn naar wat je aan kunt trekken. Misschien past oude kleding niet meer (bij je)? Of draag je alleen maar wijde kleding? Niet nodig! Nelleke Mulder neemt je mee in de wereld van uiterlijk en imago en combineert dit met handige kledingtips voor mannelijke en vrouwelijke stomadragers.

Webinar 2: 13.45-14.15 uur Kom in beweging met het me+ Vitaliteitsprogramma
Door Mirjam van de Moosdijk, fysio- en oefentherapeut Cesar

Voldoende bewegen is belangrijk voor je gezondheid. Zeker in de coronatijd waarin we nu leven. Het me+ Vitaliteitsprogramma is speciaal voor stomadragers en leert je op een bewuste manier bewegen met je stoma. Kom uit je luie stoel en doe mee vanuit huis! Dit webinar geeft je een stoot energie waarmee je de dag weer doorkomt.

Webinar 3: 14.30-15.00 uur Urinestoma; dit is wat er verandert
Door Annemarie Leliveld-Kors, Oncologisch Uroloog UMC Groningen

Heb je een urinestoma? In deze sessie zet een uroloog op een rij wat er lichamelijk verandert wanneer je een urinestoma of neoblaas krijgt. Mogelijke complicaties worden doorgenomen. Stel je vragen of luister naar de vragen en ervaringen van andere urinestomadragers.

Aanmelden voor 27 november 2020

Deze online Stomadag is gratis. Je kunt je aanmelden via deze link. Als je op het aanmeldformulier je e-mailadres achterlaat, ontvang je op de dag zelf een e–mail met de link waarop het webinar te zien is. Aanmelden kan tot 27 november 2020.

Stel jouw vragen

Heb jij vragen over één van de onderwerpen? Stuur deze uiterlijk vóór 20 november naar info@stomavereniging.nl. Dan leggen wij ze voor aan de sprekers. Je kunt ook tijdens het evenement je vragen live stellen via de chat (wel vooraf inloggen op Youtube of Facebook!).

Deze Stomadag wordt mede mogelijk gemaakt door: