Word lid of doneer

Meldpunt Stomazorg

Dit is de plek om jouw ervaringen met stomamaterialen en -hulpmiddelen te delen.

Heb je iets meegemaakt met betrekking tot je stomahulpmiddelen en/of de behandeling waar je ontevreden over bent of vragen over hebt? Krijg je bijvoorbeeld niet de plak die jou is voorgeschreven of wordt het stomazakje dat is voorgeschreven, toch niet vergoed? Maar ook als je juist wél tevreden bent, wil je dit misschien graag delen.

Laat jouw ervaring, positief of negatief, weten via het Meldpunt Stomazorg. Want als wij weten wat er misgaat in de stomazorg, kunnen we dit melden aan bijvoorbeeld beleidsmakers en zoeken naar oplossingen. Maar we horen het ook graag als het wél goed gaat.

De Stomavereniging is er om iedereen te ondersteunen: elkaar de helpende hand te reiken. Want van jouw ervaring kan een ander weer leren. De Stomavereniging wil alle ervaringen graag horen. Door het delen van al die ervaringen helpen we elkaar sterker te worden.

Dit is geen plek om klachten of problemen direct op te lossen. Bel of mail in het geval van problemen of klachten je stomaverpleegkundige, leverancier of arts.

Het is belangrijk dat je goed leert omgaan met jouw stomamateriaal. Dit kan veel problemen (zoals lekkages) voorkomen. Als je net een stoma hebt, helpt de stomaverpleegkundige van het ziekenhuis hierbij. Bij problemen zoek je samen naar oplossingen. Ook als je net thuis bent, is de stomaverpleegkundige van het ziekenhuis voor jou het eerste aanspreekpunt. Gebruik je het materiaal langer en heb je vragen? Dan kan het zijn dat je contact op moet nemen met de stomaverpleegkundige van de leverancier. Maak goede afspraken over wie jouw eerste aanspreekpunt is wanneer er problemen zijn, zowel problemen met het materiaal als lichamelijke of mentale problemen.