Word vrijwilliger

De Stomavereniging is altijd op zoek naar enthousiaste vrijwilligers. Zonder dit netwerk van meer dan 150 vrijwilligers kunnen wij niet bestaan. Samen staan we sterker!

Dit is er mogelijk

Ben je een organisatietalent? Of kun je goed luisteren? Word dan vrijwilliger bij de Stomavereniging. Als vrijwilliger kun je je zowel landelijk als regionaal inzetten. Bekijk hieronder de mogelijkheden en ontdek wat bij jou past.

Dit is wat de Stomavereniging het afgelopen jaar
heeft bereikt en nu ontwikkelt

Meldpunt Stomazorg & Helpdesk

We zetten ons in om te zorgen dat iedereen de stomahulpmiddelen blijft krijgen die hij of zij nodig heeft. Meldpunt Stomazorg helpt ons om samen met zorgprofessionals en verzekeraars de kwaliteit van stomazorg te bewaken en verbeteren.

meldingen en vragen verwerkt

Sterk met Stoma

Ook mét een stoma kun je je leven zoveel mogelijk leiden zoals jij dat wilt. Daarom ontwikkelden wij het online veerkrachtprogramma Sterk met Stoma. Komend jaar wordt het veerkrachtprogramma uitgebreid met persoonlijke coaching.

deelnemers

Landelijke en regionale Stomadagen

Afgelopen jaar organiseerden wij een groots en feestelijk Stoma Event in Arnhem voor 400 stoma- en pouchdragers. In het najaar volgden drie geslaagde Regionale Stomadagen in Zwolle, Leiden en Veldhoven. In een gezellige setting genoot iedereen van actieve, informatieve en creatieve lezingen en workshops.

bezoekers

Platform Stoma Hulpmiddel

Trekkende rol in het Platform Stoma Hulpmiddelen. Belangrijk gespreksonderwerp: de beschikbaarheid en kwaliteit van stomahulpmiddelen. Iedere stomadrager moet het materiaal krijgen dat hij nodig heeft om te kunnen leven zoals hij wil.

Stomadragers landelijk vertegenwoordigd

Inlopen en bijeenkomsten voor stoma- en pouchdragers en naasten

Met de bezoekdienst en inlopen (live en online) hielpen we enkele honderden mensen door gesprekken met ervaringsdeskundigen.

bezoekers

Voorlichting & Informatie

Wij geven de meest actuele en betrouwbare informatie over stomazorg. Onze website biedt alle informatie voor mensen die net een stoma krijgen of al langer hebben.

websitebezoekers in 2022