Stomadag

Stand van de Stomavereniging met vrijwilligersDe Stomavereniging organiseert 3 keer per jaar een Stomadag. Dit is een landelijk evenement voor stomadragers, partners en naasten. Elke keer is er een gevarieerd programma met diverse workshops, en een informatiemarkt met stands van medisch leveranciers en fabrikanten.

Stomadag 2019

In 2019 worden weer 3 Stomadagen georganiseerd. Noteer de data alvast in je agenda. 

• 9 maart 2019: LUMC Leiden
  • 1 juni 2019: Van der Valk Assen
  • 9 november 2019: TU/e Eindhoven

Aanmelden 

De zaal is vanaf 10.00 uur geopend en om 10.30 uur begint het ochtendprogramma. Het middagprogramma eindigt om 16.00 uur. Locatie: het Auditorium in de TU/e Eindhoven. Bekijk hier de uitnodiging en het programma. Je kunt je aanmelden tot zaterdag 26 oktober

Aanmelden voor de Stomadag

Of plak deze link in je internetbrowser: https://www.formdesk.com/nederlandsestomavereniging2/Eindhoven_2019

Programma Stomadag Eindhoven

• 10.00 uur  Ontvangst met koffie en thee
  • 10.30 uur Welkomstwoord
  • 10.45 uur Sessie Intimiteit, seksualiteit en relaties
  • 12.00 uur Lunch
  • 13.00 uur Workshopronde 1
    • Doe mee aan het me+ Vitaliteitsprogramma
    • Mag ik dat wel eten?
    • Chirurg aan het woord
    • Werken met een stoma
  • 14.15 uur Workshopronde 2
    • Hoe herken ik mijn huidprobleem?
    • Een stoma heb je niet alleen (partnerworkshop)
    • Darmgezondheid: mogelijkheden voor probiotica?
    • Darmspoelen/irrigeren
    • Leven met blaas- of nierkanker
  • 15.15 uur Borrel
  • 16.00 uur Einde

Meeting Point 

Wil je niet alleen, maar samen de Stomadag ervaren? Kom naar het Meeting Point en praat met andere stoma- of pouchdragers. Deel jullie ervaringen en ga samen naar de workshops. We verzamelen tussen 10.00-10.30 uur in de buurt van de ontvangstbalie. Vraag bij de ontvangstbalie waar je moet zijn.

Mini-symposium Darmkanker 

De Werkgroep Darmkanker zet zich in voor alle mensen die darmkanker hebben (gehad). Speciaal hiervoor organiseren zij op de Stomadag 9 november een mini-symposium met het thema ‘Darmkanker, wat betekent goede zorg voor jou?’. Het symposium is van 12.30 – 15.30 uur. Er zijn sprekers die diverse onderwerpen behandelen zoals: 

• Huidige opties voor chemobehandeling van (uitgezaaide) darmkanker
  • Opereren zonder snijden
  • Begeleiding bij darmkanker door een case manager
  • Wat zegt de ervaringsdeskundige?

Dit symposium is een onderdeel van de Stomadag en vindt ook plaats op de TU/e in Eindhoven. Bekijk hier de uitnodiging. Of kijk voor meer info op de website van Werkgroep Darmkanker: www.wgdarmkanker.nl 

Aanmelden voor het mini-symposium

Of plak deze link in je internetbrowser: https://www.formdesk.com/nederlandsestomavereniging2/Eindhoven_2019 Let op: het mini-symposium staat onderaan het aanmeldformulier bij ‘overige bijeenkomsten’.

Verhinderd?

Helaas gebeurt het steeds vaker dat mensen niet komen zonder af te zeggen. Heb je je aangemeld en ben je verhinderd? Meld je dan minstens 48 uur van tevoren af door een e-mail te sturen naar info@stomavereniging.nl

Lees meer over:

stomadag