Lotgenotencontact in Facebookgroepen

De Stomavereniging heeft diverse besloten Facebookgroepen. In deze groepen kun je in contact komen met andere mensen met een stoma of pouch om ervaringen te delen en elkaar vragen te stellen. De groepen zijn privé, dat betekent dat de inhoud alleen zichtbaar is voor mensen die lid zijn. Bovendien kunnen andere mensen niet zien dat jij lid bent van zo’n besloten groep.

Er zijn nu vier Facebookgroepen: StomaJONG, Stoma40+, StomaKIDS en StomaPARTNERS. Let op: bij je aanmelding krijg je enkele vragen, zodat de moderators kunnen beoordelen of dit de juiste groep voor jou is. Ook dien je akkoord te gaan met onze spelregels.

StomaJONG

Ben jij tussen de 18 en 40 jaar oud? En heb je of krijg je een stoma of pouch? Dan is StomaJONG er voor jou! Ben jij ook benieuwd hoe andere leeftijdsgenoten ermee omgaan? Hoe zij op vakantie gaan, daten, solliciteren of hun studie weer oppakken? Of ben jij die lekkages meer dan zat?

Meld je aan voor StomaJONG!

Stoma40+

Deze Facebookgroep is speciaal voor mensen met een stoma of pouch die ouder zijn dan 40 jaar. Hoe vind jij balans in je leven nu je (al een poosje) een stoma hebt? Hoe pakken anderen dat aan met werk? Of wil je graag weten hoe anderen omgaan met vermoeidheid? Of ben je benieuwd naar handige voedingstips of tips bij het sporten?

Meld je aan voor Stoma40+.

StomaKIDS

Dit is een speciale Facebookgroep voor ouders van kinderen met een stoma of pouch (kinderen van 0 tot 18 jaar). Ook als je verwacht dat je kind een stoma of pouch gaat krijgen, ben je van harte welkom. Kom via deze groep in contact met andere ouders en deel je ervaring en vragen.

Meld je aan voor StomaKIDS.

StomaPARTNERS

Ben jij partner van iemand met een stoma of pouch? Ook dan kun je behoefte hebben aan lotgenotencontact. De groepen StomaJONG en Stoma+ zijn bedoeld voor stomadragers zelf, toch willen wij ook partners de gelegenheid bieden om ervaringen met elkaar uit te wisselen. Dus heb jij een relatie met iemand die een stoma/pouch heeft of binnenkort krijgt?

Meld je aan voor StomaPARTNERS.