Word lid of doneer

Hulp in het buitenland

Heb je hulp nodig in het buitenland? Op deze pagina vind je een aantal handige tips.

Alarmcentrale

Check in je zorgpolis of reisverzekering welke alarmcentrale je kunt bellen in geval van pech, ziekte of een ongeval. Alarmcentrales zijn altijd 24 uur per dag telefonisch bereikbaar.

Branchevereniging Aangepaste Vakanties

De NBAV (Nederlandse Branchevereniging Aangepaste Vakanties) is een vereniging van reisorganisaties en accommodaties die zich richten op vakanties voor mensen die zorg en begeleiding nodig hebben. De NBAV werkt met een keurmerk en geeft jaarlijks de Blauwe Gids uit met informatie over vakantie, sport en recreatie. Bel voor meer informatie (020) 635 31 65 of kijk op www.nbav.nl

Thuiszorg

Heb je thuiszorg nodig en blijf je in Nederland, dan is het soms mogelijk om daarvan ook gebruik te maken in de regio waar je tijdelijk verblijft. Laat je hierover informeren door je eigen en de lokale thuiszorgorganisatie.

Ook in sommige vakantielanden kun je soms verpleging en verzorging aan huis krijgen. Bel voor meer informatie naar de Samenwerkende Buitenlandse Zorgorganisaties, telefoon (0299) 65 65 57.