Word lid of doneer

Hulpmiddelenreglementen

Zorgverzekeraars stellen zelf de richtlijnen vast. Deze richtlijnen zijn vastgelegd in het verzekeringsreglement van de zorgverzekeraar. Vaak is dit een apart hulpmiddelenreglement of vergoedingenoverzicht. Hierin beschrijft de zorgverzekeraar wat wel en niet vergoed wordt en wie het hulpmiddel moet voorschrijven. De hulpmiddelen die in het basispakket van de Zorgverzekeringswet zitten, zijn altijd vastgesteld (zie ook artikel 2.11).

Hulpmiddelenreglement per zorgverzekeraar

De Stomavereniging heeft bij de zorgverzekeraars de hulpmiddelenreglementen opgevraagd. Hier vind je de links. Let op: nog niet alle hulpmiddelenreglementen zijn gepubliceerd:

• Menzis (onder Menzis valt ook Hema en PMA)
  • Achmea
    • Zilveren Kruis Zorgverzekeringen N.V.
    • De Friesland Zorgverzekeraar N.V.
    • Interpolis Zorgverzekeringen N.V.
    • OZF Zorgverzekeringen N.V.
    • FBTO Zorgverzekeringen N.V.
    • Avéro Achmea Zorgverzekeringen N.V.
  • Zorg en Zekerheid
  • DSW-SH
    • Stad Holland
    • DSW
  • CZ
    • OWM CZ Groep
    • Delta Lloyd
    • Ohra
  • ASR (ASR Basis Ziektekostenverzekeringen N.V.)
  • Eno (Eno Zorgverzekeraar N.V.)
  • ONVZ
  • VGZ:
    • IZA Zorgverzekeraar
    • VGZ voor de zorg N.V.
    • N.V. Univé Zorg
    • N.V. Zorgverzekeraar UMC
    • VGZ Zorgverzekeraar N.V.
    • N.V. VGZ Cares

De Stomavereniging is niet verantwoordelijk voor de juistheid van de informatie. Wil je meer weten? Neem dan contact op met je zorgverzekeraar.

Let op: het kan zijn dat je verzekering onder een grotere zorgverzekeraar valt. Staat je verzekering hier niet bij, zoek dan via Google onder welke grote zorgverzekeraar jouw zorgverzekering valt.

Wordt het lidmaatschap van de Stomavereniging vergoed?

Op Independer lees je welke zorgverzekeraars het lidmaatschap van een patiëntenvereniging binnen de aanvullende verzekering (voor een deel) vergoeden.