Foldermateriaal

Je kunt onze folders, brochures en praatkaarten bestellen of downloaden, maak hieronder je keuze.

Word lid!
Word lid!

In deze folder lees je wat de vele voordelen zijn van een lidmaatschap van de Stomavereniging.

Training: Een stoma of pouch, en nu?!
Folder
Training: Een stoma of pouch, en nu?!

Heb je vragen over het leven met een stoma die je niet goed durft te stellen? Kom dan naar de training ‘Een stoma of pouch, en nu?!’

StomaJONG
StomaJONG

Heb of krijg jij een stoma of pouch? StomaJONG is er voor jou! Voor en door jongeren tussen de 18 en 40 jaar.

Stoma App
Stoma App

De Stoma App is ontwikkeld samen met stomadragers en zorgverleners. Het doel is om volwassenen met een stoma beter te informeren over het dagelijks leven met een stoma. Ook biedt de app steun door direct en veilig contact met andere stomadragers.

Niet Meer Op De Potcast
Niet Meer Op De Potcast

Hoe is het om een stoma te hebben? In deze podcast vertellen stomadragers openhartig hun verhaal en geven verpleegkundigen en artsen informatie.

Feiten & Fabels over darmkanker
Feiten & Fabels over darmkanker

In deze folder lees je welke informatie wel of niet waar is over darmkanker. Deze folder geeft je meer duidelijkheid en kan je helpen om (lastige) keuzes te maken.

Darmkanker App
Darmkanker App

De Darmkanker App biedt patiënten en naasten alle belangrijke informatie, hulpmiddelen en steun die je nodig hebt om actief deel te nemen aan het ziekteproces.

Voedingstips bij stoma of pouch
Voedingstips bij stoma of pouch

Deze folder is voor alle type stoma of pouch. Je vindt in deze folder allerlei handige tips en adviezen over je voeding.

Stomamaterialen en hulpmiddelen: Wat moet je weten?
Brochure
Stomamaterialen en hulpmiddelen: Wat moet je weten?

Dit pamflet bevat de 10 belangrijkste vragen en antwoorden over stomamaterialen en hulpmiddelen.

Sportief bewegen
Sportief bewegen

Alles wat je moet weten over bewegen met een stoma of pouch. Vind tips en handige informatie.

Seksualiteit en relaties
Seksualiteit en relaties

Seks na aanleg van een stoma: wat verandert er en wat kun je doen bij eventuele moeilijkheden? Open een eerlijk over seksualiteit.

Reizen
Reizen

Waar moet je aan denken vóór en tijdens je vakantie? Ook vind je hierin een lijst met begrippen rondom stoma en pouch in 12 talen.

Pouch
Pouch

Alles wat je wilt weten over het krijgen, het hebben en het leven met een pouch en continent ileostoma.

Onderzoeksagenda
Onderzoeksagenda

Met deze onderzoeksagenda wil de Stomavereniging onderzoek en innovatie op het gebied van stomazorg en kwaliteit van leven te stimuleren.

Neoblaas en (continent) urinestoma
Neoblaas en (continent) urinestoma

Heb of krijg je een neoblaas of een urinestoma?  Hier vind je meer informatie over de operatie en leven met een urinestoma of neoblaas.

Kinderen met een stoma
Kinderen met een stoma

Baby's of kinderen krijgen vaak om een andere reden een stoma dan volwassenen. Wat zijn de gevolgen? En hoe ga je er mee om?

Ileostoma
Ileostoma

Heb of krijg je een ileostoma? Hier vind je meer info over de operatie, materialen en het leven met een ileostoma.

Gastlessen (zorg)
Gastlessen (zorg)

Meer weten over het leven met een stoma of pouch? Maak gebruik van onze gastlessen voor (thuis)zorgorganisaties.

Gastlessen (scholen)
Gastlessen (scholen)

Meer weten over het leven met een stoma of pouch? Maak gebruik van onze gastlessen voor scholen.

Colostoma
Colostoma

Heb of krijg je een colostoma? Hier vind je meer info over de operatie, materialen en het leven met een colostoma.

Bezoekdienst
Bezoekdienst

Hoe werkt de Bezoekdienst? Vertel je verhaal en vraag om tips en advies. Thuis of telefonisch.

Praatkaart ziekte van Crohn
Praatkaart ziekte van Crohn

Op deze praatkaart wordt de ziekte van Crohn eenvoudig uitgelegd

Praatkaart urinestoma
Praatkaart urinestoma

Op deze praatkaart wordt het krijgen van een urinestoma eenvoudig uitgelegd

Praatkaart seksualiteit (vrouw)
Praatkaart seksualiteit (vrouw)

Op deze kaart wordt de invloed van het krijgen van een stoma op je seksleven uitgelegd.

Praatkaart seksualiteit (man)
Praatkaart seksualiteit (man)

Praatkaart leven met een urinestoma
Praatkaart leven met een urinestoma

Op deze praatkaart wordt het leven met een urinestoma eenvoudig uitgelegd

Praatkaart ileostoma
Praatkaart ileostoma

Op deze praatkaart wordt het krijgen van een ileostoma eenvoudig uitgelegd

Praatkaart darmkanker en stoma
Praatkaart darmkanker en stoma

In deze praatkaart wordt darmkanker en het krijgen van een stoma eenvoudig uitgelegd.

Praatkaart Colitis ulcerosa
Praatkaart Colitis ulcerosa

Op deze praatkaart wordt het krijgen van Colitis ulcerosa eenvoudig uitgelegd

Hulp nodig? Bel 030-634-3910